opa en oma zijn geweest - Reisverslag uit Heidelberg, Duitsland van laura Gremmen - WaarBenJij.nu opa en oma zijn geweest - Reisverslag uit Heidelberg, Duitsland van laura Gremmen - WaarBenJij.nu

opa en oma zijn geweest

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg laura

06 April 2008 | Duitsland, Heidelberg

hoi iedereen.

Ja ik heb gewoon elke week visite hihihhhihihi.
Maar opa en oma kwamen vorige week. En wel 3 dagen, want mevrouw gremmen had dus 3 dagen vrij.

Ik verheugde me er zo erg op. Toen ze kwamen was het net of we elkaar elke dag hadden gezien hihihi zo gezellig was het.

Ze kwamen donderdag ochtend aan hier in Heidelberg. Ik heb eerst mijn kamertje laten zien en daarna gingen we koffie drinken in de stad. Natuurlijk heb ik heel de donderdag de stad heidelberg laten zien wat erg leuk was. Ik was nu soort de gids hihhihih vet lachen. Normaal moesten opa en oma mij alles vertellen over een stad maar nu was het een keer andersom.
In de avond hebben we lekker gegeten bij de oude brug. Opa en oma sliepen in het hotel en ik op mn kamer.

Vrijdag gingen we naar het slot van Heidelberg dit keer niet lopend wat ik met pappa en mamma heb gedaan in de avond. Dit was niet zo succes volgens pappa en mamma hihhihi...dus we gingen met het treintje. Want opa en oma hadden dat nog niet meegemaakt hier in Heidelberg. Natuurlijk hadden ze weleens in zon oud bergbaantje gezeten maar ja wat hebben opa en oma nog niet meegemaakt met hun jaren lange ervaring in die Schweiz...hihhhhi. Maar we hadden super super mooi weer dus we zijn helemaal naar boven gegaan voor het uitzicht dat was erg mooi. Na het mooie uitzicht gedronken bij het slot en toen heb ik het verhaal verteld over het slot. Na het slot weer de stad in gegaan om daar te mddag eten dit was erg lekker. En oma en ik hebben ons kapot gelachen. Naast ons zaten 2 vrouwen met 4mannen nou zulke zeikerds hebben we nog nooit meegemaakt. Ze hadden buiten op het bord iets zien staan en binnen scheen hetzelfde gerechtd duurder te zijn wel 1euro hihhihi. Nou ze hebben wel een half uur met de kaart gezeten maar ze hebben besteld ze keken steeds wel super super sjaggie en het was zo komisch he.
Maar na dit alles te hebben meegemaakt gingen we een boottocht doen op de neckar. Deze duurde 1.5uur het was erg leuk. Het was heel mooi weer maar op een boot is het altijd kouder dus we hebben een tijd binnen gezeten achter het glas in het zonnetje nou beter kan het niet toch. Het was echt heel erg leuk. In de avond weer gegeten vlakbij mijn huis.

Toen was het alweer zaterdag en de laatste dag ja het gaat zo snel maar toch leek het wel of opa en oma hier al 3weken waren hihihihihi en ik hier nooit alleen heb gezeten. Maar de laatste dag was echt een opa dagje hihhihi. We zijn naar Speyer gereden om daar de dom te bezoeken natuurlijk maar ook het technisch museum...met allemaal oude autos, treinen, vliegtuigen enzo...Opa vond het helemaal leuk. Oma en ik natuurlijk ook en ze hadden er ook zon Imax. Dat is een bioscoop alleen dan helemaal rond het lijkt dan net of je echt zelf in de film zit. Het ging over de zwitserse alpen en de man die deed aan klimmen/wandelen. Nou zoiets spannends heb ik nog nooit meegemaakt pfffff dat was zoooo eng. Maar super super super mooi omdat we het zelf ook kennenn hoe het eruit zie enzo.

Nou na de dom bezocht te hebben en het museum hebben we de wijnstraat gereden en zijn we in de middag boven op een berg ergens wezen eten. IN de avond wisten we niet goed waar we moesten eten dus gingen we maar lopen op het laatst kwamen we bij een goed restaurant en hebben heerlijk gegeten. De volgende ochtend had ik weer vroege dienst dus ik ben onder mijn werk even bij opa en oma op de kamer nog geweest om ze ook nog gedag te zeggen. Hihhihih nu konden opa en oma gelijk zien hoe ik eruit zie in mn werkkleding hihhihihi...

NOu het was super super super leuk en pappa en mamma komen woensdagavond jaaa..ik zei toch elke week visite. Maar pappa moet naar een beurs in Frankfurt en mamma blijf hiet dan en zondag avond gaan ze pas weer weg. Hoe leuk kan het zijn...en dan jongens ja kom ik een week later naar huis voor een weekje. Gezellig heee....joepie de poepie heb er zin in.

Een hele dikke kus voor iedereen en tot snel

  • 06 April 2008 - 21:02

    Saskia En Marc:

    Hey lauratje!

    We waren vandaag natuurlijk bij je oma want die was jarig:) en toen bedacht ik dat ik vanavond maar weer eens even op je site moets kijken hoe het met je gaat!

    Maar mooi om te lezen dat je het allemaal nog steeds naar je zin hebt! Hier gaat het allemaal zijn gangetje.

    Hoorde ook dat je binnenkort naar huis komt maar waarschijnlijk zie ik je dan niet want dan ben ik zelf in engeland voor school!

    Have fun daar en spreek je weer. Dikke zoen van mij en natuurlijk ook van je broertje.

  • 09 April 2008 - 16:22

    O+O:

    Hallo Lieve meid,

    Inge en Wil zullen er nu wel zijn denk ik
    Heel veel plezier de komende dagen en tot ziens in Gorinchem.

    Liefs en dikke kus van O+O

  • 11 April 2008 - 13:11

    Marijke:

    Hoi Laura
    Het is wel gezellig zeker nu je moeder en vader er zijn.
    Hopelijk heb je wat vrije uurtjes,kun je lekker shoppen met je moeder!! Volgende week kom je een paar dagen naar huis.Voor ons is de tijd omgevlogen, maar ik weet niet of dat voor jou ook zo is. Zie je waarschijnlijk over 10 dagen.
    Groetjes van ons allen en een dikke kus.

  • 14 April 2008 - 18:10

    O+O:

    Hoi lieve meid,

    We hebben van Inge en Wil gehoord dat het erg gezellig is geweest. maar we hadden niet anders verwacht. Ik ben vorige week nog naar Groningen en naar Ameland geweest voor de brandweercursus en ben geslaagd en kan dus weer een jaar op de toren gaan zitten.
    Zondag gaan we naar Appenzell en slapen in Eischen. Maandag gaan we dan naar Tettnang en zien volgende week Maya Layer die jarig is en treffen daar Edy en Vreni.
    Fijn dat je nu voor een week naar huis komt dat zal best gezellig worden.
    We zien jou dan volgende week wel weer verschijnen. Wij komen vast en zeker nog een keer naar Heidelberg.

    Tot spoedig ziens en Liefs en een kus van O+O

  • 15 April 2008 - 14:19

    Inge:

    Het was weer super gezellig in Deutschland! Je kamer,badkamer en keuken weer heerlijk schoon en leuke spullen gekocht om je kamer op te schmucken.
    Volgende week lekker een paar dagen thuis.
    We verheugen ons erop.
    Dikke kus,
    Ciao
    Inge en Wil

  • 10 Mei 2008 - 07:36

    O+O:

    Hoi lieve Laura,

    Wij zitten heerlijk op Ameland en al de hele week is het prachtig weer. Wat een geluk hebben wij.
    Gisteren ben ik nog even naar Hiversum gevlogen en heb daar Daphne Bunskoek opgehaald. Volgens de kenners presenteert zij een TV programma maar ik zou niet weten wat.
    Morgen komen Inge,Wil en Marc die halen we op Lelystad op.
    Ze blijven tot maandagmiddag.
    Leuk voor jou dat je weer visite hebt gehad van Lisette en Martijn. Jullie zullen je best hebben vermaakt.
    Over 10 dagen hopen wij weer in Heidelberg te zijn maar weten nog niet of Marloes vrij heeft zo ja dan komt ze ook.
    Ik stop er nu mee want ik moet weer aan de slag.

    Liefs en Groetjes van O+O

  • 10 Mei 2008 - 13:33

    Inge:

    Hey daar
    Wat een zomer weer zeg. Je moet maar gauw uitzoeken waar dat zwembad is kun je na het werk nog lekker zwemmen en zonnen.Morgen naar Ameland ook weer gezellig.
    Wil heeft een grote gleuf aan de straatkant gegraven en ligt nu voor dood in bad maar hij heeft pech want zo nig naar opa en oma daar moet het gras eraf ik doe de planten en de vogelkooi schoonmaken.
    Nou nog een heel fijn pinkster wekend en we spreken elkaar.
    Dikke kus
    Inge en Wil.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Heidelberg

laura

Stage lopen in Heidelberg bij het Crowne Plaza als Housekeeping supervisor

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 4900

Voorgaande reizen:

15 Februari 2008 - 30 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: