Een week aan het werk - Reisverslag uit Heidelberg, Duitsland van laura Gremmen - WaarBenJij.nu Een week aan het werk - Reisverslag uit Heidelberg, Duitsland van laura Gremmen - WaarBenJij.nu

Een week aan het werk

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg laura

26 Februari 2008 | Duitsland, Heidelberg

Hoi Hoi iedereen...

Nou het is steeds wat met mijn internet maar nu blijf ik hopen dat hij het blijft doen hihhihi....
Ik ga gewoon alle appartementen af om alle codes te vragen...vet lollig eigenlijk.

Nou ik heb dus al een week gewerkt en het was zoooo leuk...
De eerste 2 dagen had ik I clean kreeg ik dus uitgelgd hoe kamers schoon gemaakt werden en heb ik ook zelf kamers schoongemaakt. De vierde dag moest ik zelf kamers schoonmaken dit was erg lachen met de ander kamermeisje.
De laatste werkdag deze week had Myrian (collega die mij alles leert) haar beoordelingsgesprek wat hier dus 2uur duurt. Dus ik was 2 uur alleen, maar ze kwamen er achter dat er niemand was om kamers te checken dus moest zij mij dat leren in 10min. Jaja dat was erg hectisch.

Ik kreeg haar telefoon ( en ik liep dus in mijn schoonmaak pakje en niet in een net uniform hihihihi) En ging kamers checken en onder tussen werd ik super maar dan ook super vaak gebeld door FO of die kamer klaar was of daar een baby bed heen gebracht kon worden, dat naar die en die kamer een badjas gebracht moest worden. Dat op een andere kamer een extra persoon kwam....Ik ben dus door heel het hotel gerend, want ik wist ook niet waar alles was natuurlijk, maar ik het overleefd. Toen kwam Myrian terug ze was echt beetje in de stress..ja hoe kunnen ze jou dit aan doen..dus ik zeg maar uhm..het is eigenlijk wel goed gelukt geloof ik. Dus ze ging kijken naar de lijst zegt ze wowie heb jij al die kamers al gecheckt en vrij gemeld. Ik zei ja dat heb ik allemaal al gedaan, toen kwamen we erachter dat we dus eigenljik niet veel te doen hadden en niet meer zo zin hadden maar we moesten nog 3uur. Wat gingen wij doen..wij gingen lekker met zn 2en in een hotelkamer zitten en kletsen ondertussen ging paar keer telefoon, maar vaak hoefde we niets anders te doen dan op de lijst te kijken. Toen belde de wasvrouw..ja ik noem haar zo zij regelt al het wasgoed in het hotel. Maar zij belde dus om te vragen of we mee wat gingen drinken in de kantine, want ze had ook lekker chocolade muffins gebakken dus wij na een uur weer daarheen..hebben we ongeveer weer een half uur in de kantine gezeten. Toen was het ondertussen 4uur .. en gingen we een kamer poetsen met zn tweeen, want een vrouw wilde pas om die tijd service. Daar hebben we extra lang over gedaan..maar het zou wel erg opvallen als we daar 2uur over deden ofzo hhihih normaal maar 20min ofzo. Dus na 45min zijn we naar het housekeeping bureau gegaan en heb ik de avond dienst geholpen met zeepjes en body lotion enzo..in de mandjes te doen voor de kamermeisjes. Ooh ja ook heb ik nog een hele dikke map gelezen want die moet ik kennen ofzoiets.

Na het werk jaaaaa was eindleijk Martijn er. Het was zooo leuk om hem te zien. We zijn gelijk naar mijn kamer gegaan en heb ik beetje alles laten zien ... nou ja zo groot is het niet dus ja zo alles laten zien...we hebben toen nog heel veel gepraat en gingen daarna wat eten in de stad. Ik was in dit restaurant al eens eerder geweest met mijn ouders. Na het eten zijn we naar huis gegaan en hebben nog beetje tv gekeken op internet..na dat alles gezien te hebben zijn we maar in ons bed gaan liggen en gingen we praten....en opeens was het 3uur...hhihi toen zijn we maar gaan slapen.

Toen was het alweer maandagochtend maar we waren niet al te moe. We hadden gepland om naar het slot te gaan van heidelberg..dus ik heb martijn meegenomen naar het slot, we gingen natuurlijk niet met de auto maar gingen met het bergbaantje omhoog. Dit was erg leuk. Maar eenmaal boven zagen we helemaal niets zaten we precies in een wolk dus dit was wel weer grappig. Hierna zijn we naar het slot/kasteel gegaan en hebben daar rond gekeken. Ooh nou vergeet ik het leukste we gingen niet met het bergbaantje naar beneden maar te voet. Nou dit was te lachwekkend ik met mn handtas en mn uggs en martijn met zn nette schoenen liepen we daar hoor. het was super steil naar beneden en allemaal trapjes dus dat was weer ons sportuurtje.

In de middag hebben we warm gegeten en we waren rond 5uur weer thuis. Toen hebben we eignelijk super lang geskyp met Erica en we hebben echt gelachen. Toen weer tv gekeken op internet en daarna weer gekletst alleen dan tot 1uur val nog mee dus.

Vanochtend gingen we naar de mooie brug hier in Heidelberg en hebben daar rondgelopen. Maar ja wat was er nou gebeurd vanochtend dacht martijn heel lief te doen en mijn laptop af te stoffen we weten niet wat hij gedaan heeft maar ik werd van Internet afgegooid en de code van een lieve jongen man was weg. Maar deze lieve jongen man was natuurlijk niet thuis. Dus hebben we een weddenschap gemaakt dat martijn pas weg mocht als ik internet had. Toen we wat gedronken hadden in de stad ben ik in het huis rond gelopen en hoorde dat de lieve jongen man met zijn code waarschijnlijk pas in het weekend terug zou komen dus ja voor martijn .. diezou dan nog lang moeten blijven. Maar ik dacht ik ga gewoon weer naar mijn overbuurman en vraagt of hij zijn router aan en uit zet dit heeft hij gedaan en nu kan ik weer op zijn internet. Alleen deze verbinding is wel minder dus snel weer de code vragen van die andere jongen. Na dit hele gedoe weer zijn we wat gaan eten bij de pizzaria en daarna is martijn weg gegaan..snik snik...Om 6uur is martijn vertrokken in plaats van 1uur hhihihihi...

Het was zooo super leuk deze 2.5 dag met martijn echt heel leuk. Morgen moet ik weer werken en daar heb ik ook super veel zin in. Als ik dan weer vrij heb komen opa en oma dus heb ik weer iets om naar uit te kijken. Ik ben nu das neue Uri Geller aan het kijken ja dat hebben ze hier in Duitsland ook gewoon.

Nou ik ga snel weer schrijven.
Een hele dikke kus voor iedereen

  • 26 Februari 2008 - 20:21

    Bianca:

    Lautjeee! Leuk leuk!! Eindelijk supervisor!
    xxx

  • 27 Februari 2008 - 07:09

    Opa En Oma:

    Hoi lieve meid,
    Wat een leuk en goed bericht we vinden het erg fijn dat je het zo goed naar je zin hebt en hebben het gevoel dat hetwerk je goed bevalt en dat je zoals altijd je uiterste best doet om het werk goed te doen. Bij ons gaat alles goed en wij hebben het thuis erg druk.
    We hebben samen de kelder opgeruimd en schoongemaakt. Je wil niet weten wat er allemaal is weggegooid. 3 grote vuilniszakken vol!!!
    Volgens mij heeft oma Jenny voor 3 jaar schuursponsjes ingekocht ze kwamen overal tussenuit. Als je onze kelder nu ziet kan je wel een winkel beginnen in schoonmaakartikelen. We hebben meer op voorraad als het Kruitvat. Maar het ziet er nu perfect uit. laat ons gauw je werkschema weten. We zien er naar uit om naar Heidelberg te komen.

    Veel liefs van O+O

  • 27 Februari 2008 - 08:18

    Marloes:

    Hee Nichtje:D!

    Super leuk om te horen dat je het zo naar je zin hebt! Al die verhalen hihi, echt leuk om te lezen! Maar zo te horen gaat alles goed. Je hebt al veel geleerd enzo, goed hoor. Het verhaal hierboven van Opa & Oma haha, heel leuk! Ik was gisteren daar, want ik heb vakantie, nou je wil niet weten hoe opgeknapt het is. Ik heb gelijk weer allerlei potten jam mee gekregen, natuurlijk tante Hilde Jam. Op dit moment ben ik in Utrecht. Ik ga straks naar de woonbeurs hier in de jaarbeurs, opzoek naar een stageplek en gratis dingen die nuttig zijn voor school hihi! Nou, ik kom vast en zeker een keer bij je kijken in Heidelberg, we moeten van de week maar een keer skypen, kunnen we lekker kletsen. Nou werk ze vandaag en een fijne dag (geniet van je fitness;)..) Liefs en een dikke kus Marloes

  • 27 Februari 2008 - 13:49

    Inge:

    leuk dat het gezellig was met Martijn! Heidelberg is ook een super mooie stad en straks van de zomer met al die terassen helemaal.Je moet maar even mailen wat er nog mee moet met opa en oma. Heb inmiddels ook weer post van de bank zal allemaal nog goed komen en nu nog je pakketje.Hopelijk blijft dat internet het nu goed doen. Denk ook nog om die sticker op je brievenbus is makkelijk voor de postbode.
    Je moest al flink aanpoten in je eentje maar dat lukt jou best wel.
    Spreek je nog wel vanavond op msn.
    Fitnesse en nog een hele fijne gezellige dag toegewenst.
    Dikke kus

    Inge

  • 28 Februari 2008 - 07:27

    Opa:

    Hoi lieve meid,

    We hebben geen E-Mail of sms bericht van je ontvangen. We wachten nu even af.

    Groetjes van O+O

  • 28 Februari 2008 - 23:01

    Je Zusjee!!:

    Hee lautjee,,
    Eindelijk =) Echt leuk dit joh,, Nooit geweten dat zoiets bestond..! Kheb het ook nog allemaal gelezen en zo te zien overleef jij het daar wel:),, Gelukkig maar anders duurt het zo lang. Martijn was vandaag hier dus had al beetje gehoord hoe het bij jou is enzo. Ik wil ook echt graag komen jo,, maar weet echt niet wanneer ik hoop dat ik de vrijdag vrij heb van mn testweek want dan kunnen martinos en ik 2daagjes komen. Khoop het echt!!!
    Ik hoorde vanochtend trouwens dat je weer geen internet hebt,, khoop voor je dat het inmiddels gemaakt is :(
    Naja als het weer gemaakt is heb je in iedergeval een SUPER leuk bericht om te lezen van MIJ:D Hihi!
    Ik ga nu slapen anders heeft de vakantie niet zoveel zin gehad om uit te rusten:P

    Heel veel kusJess!! LiessJee (voor het geval je even was vergeten dat ik je zusje ben:D hihi)

  • 03 Maart 2008 - 18:14

    Leonoor:

    hee lieve lau!Ben echt heel blij om te lezen dat het werk je ook zo bevalt!Ik vind het ook echt het leukste housekeeping supervisor hoor!Ik heb ook net gehoord dat ik tijdens mn Duty's bij FO/HK om en om ga werken!Dus echt leuk!
    Nou, heel veel succes weer en houd ons op de hoogte!ik mis je wel hoor!
    nou doeg xxx

  • 11 Maart 2008 - 10:55

    Opa En Oma:

    Hoi lieve meid,

    We hebben van Inge gehoord dat je het nog steeds goed naar je zin hebt en dat vinden wij uiteraard erg fijn.
    Wij gaan vrijdag naar Ameland en vanochtend werd ik nog gebeld door Durk.
    Ik moest je uiteraard de groeten doen.
    Na 24 maart komen we zo snel mogelijk naar Heidelberg en we verheugen ons erop.
    Met de vogels gaat het erg goed. Ik heb nu vier paren die aan het broeden zijn dus wie weet.
    Buurman Donker heeft er weer een schuur bijgebouwd,volgens Oma Jenny is de grond daar van elastiek.
    Dat is het dan weer
    Groetjes en een dikke kus van O + O

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Heidelberg

laura

Stage lopen in Heidelberg bij het Crowne Plaza als Housekeeping supervisor

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 4893

Voorgaande reizen:

15 Februari 2008 - 30 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: