meer dan 1maand hier - Reisverslag uit Heidelberg, Duitsland van laura Gremmen - WaarBenJij.nu meer dan 1maand hier - Reisverslag uit Heidelberg, Duitsland van laura Gremmen - WaarBenJij.nu

meer dan 1maand hier

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg laura

26 Maart 2008 | Duitsland, Heidelberg

Hoi hoi iedereen

De tijd gaat te snel voorbij niet normaal. Het gaat heel snel maar het lijkt aan de andere kant ook wel of ik hier al 1jaar zit hahah..

Maar ik heb de afgelopen 2 weken weer leuke dingen meegemaakt om op te schrijven hahahah.

Ik doe het niet in chronologische volgorde typen hoor maar doe gewoon maar typen wat in me opkomt.

Natuurlijk het eerste wat in mij opkomt is dat pappa en mamma zijn geweest. OM precies te zijn met pasen hoe leuk kan dat zijn. Mamma had heel erg veel inkopen gedaan thuis dus ik heb weer lekker veel dingen om hier van te genieten.
Ook had ze weer gezellige dingen meegenomen die de kamer hier opvrolijken mijn kamertje is nu echt heel erg leuk. Nou na alles vrijdagavond uitgepakt te hebben zijn we in een restaurantje wezen eten. Het was daar erg gezellig. Pappa en mamma sliepen bij mij dus dat was ook nog erg lachen. Ik sliep op de slaapbank en pappa en mamma in mijn bed. Nou met zn 3en in zon hok is toch wel komisch. Ik kan bijnan niet begrijpen hoe mensen zo kunenn leven, maar ik moet toegeven het is wel errrrruuuuuggggg gezellig. De volgende ochtend heeft pappa eitjes gekookt en mamma en ik zijn naar de bakker gegaan om brood te kopen. WAnt die was natuurlijk 2 dagen dicht, omdat het zondag en maandag pasen was. Dus na alles gekocht te hebben hebben we een lekker ontbijtje gehad.
Na het ontbijt heeft mamma nog de boel hier opgeruimd (de kamer is nog nooit zo schoon geweest) zijn we naar de stad gegaan. OM te SHOPPEN..ja en dat is aardig gelukt. Na het shoppen nog in mijn kamer geweest om om te kleden en nog een beetje te zitten gingen we weer avond eten in een restaurant.
Zondag hebben we de wijn route gereden en hebben de dom bezocht in Speyer. Dit was erg leuk en mooi. IN de dom was natuurlijk de paasmis (katholiek) zoiets heb ik nog nooit meegemaakt. Het geluid was daar zo mooi omdat het zo groot was natuurlijk. Ook werd het opgenomen voor de tv. De wijnroute was ook erg leuk..het sneeuwde zo hard niet te geloven ik was blij dat ik in de auto zat. Toen zijn we weer terugereden naar Heidelberg zelf hebben ergens nog koffie gedronken en toen snel weer omgekleed en weer ergens gaan eten. Maandagochtend had ik ook nog vrij en toen hebben we door heidelberg heen gereden. We kwamen ergens op een berg en daar lag gewoon super veel sneeuw ik keek mn ogen uit. Hoe kan hier nou vlakbij Heidelberg sneeuw liggen hahahah.
Om 2uur gingen pappa en mamma naar huis en toen moest ik werken.

Mijn werk is ook anders deze week. Ik moet niet checken maar ik heb Spatdienst. Dat houdt dus in dat je alleen ben want er is natuurlijk niemand in de avond je moet dan werken van half 3 tot 11uur in de avond. En je heb dan allemaal taken die je moet uitvoeren en je word dan natuurlijk ook nog heel vaak gebeld door FO bijvoorbeeld mensen hebben wat nodig. Of er moet een babybed nog ergens komen of mensen zijn gewisseld van kamer en dan moet ik de oude kamer checken of het nog schoon is. Zo niet moet ik de kamer nog poetsen.

Nou maandag was dat dus mijn eerste dag ik werd ingewerkt door een jongen. Normaal word je 3 dagen ingewerkt en ik maar 1 dag. dus gisteren moest ik het alleen doen, maar het allemaal goed gelukt.

Ooh ja vorige week waren er TOP VIP gasten in het hotel. Dus ik moest die kamers checken. Wat bleek de kinderen van die ouders kregen ieder een eigen kamer met King size bed. Die kamer moest dus helemaal goed zijn. Nadat ik het gecheckt had ging Bara het nog checken zij is de HausFrau. Nou natuurlijk vind ze nog allemaal dingen(de gekste dingen)...ik heb dus nog 2uur lang aan 1 kamer gewerkt. NIet normaal dus...De volgende dag moesten we nog 3 kamers doen want toen kwamen ze. NOu het was te hectisch iemand anders heeft ons ook nog geholpen anders zouden we het niet redden. WAren we in de laatste kamer gaat opeens de tv aan met het welkomstbericht. Wij schrikken ons dood snel alles wegnemen en de kamer uitrennen want de gasten zouden er dan snel zijn. Bara snel gebeld naar FO bleek dat ze alleen hadden ingecheckt maar dat ze nog van alles gingen doen en later de kamer in zouden komen dus wij als een gek weer in ie kamer om alles verder op order te maken. Nou we hadden het overleefd. Komen we de kamer uit lopen daar onze TOP VIPS nou ik dacht dus dat zijn super super super sjieke mensen maar wat denk je nee hoor helemaal niet zelfs. Ik moest er eigenlijk een beetje om lachen want ik had echt een beeld erbij maar die klopte dus totaal niet. En trouwens toen ik met pappa en mamma ging eten in een restaurant zater de TOP VIPS daar ook.

Voor de rest heb ik wel gecheckt nog.

IK ga nu snel aankleden enzo en dan moet ik nog even vragen uit mijn hoofd leren. Ja leren moet ik hier ook, want het hotel heeft de meest gestelde vragen van de gasten op papier gezet en wij moeten daar het antwoord dan van leren. En ik krijg vandaag een overhoring. Dus krijg je ongeveer 4 vragen ervan en dan moet jij daar het juiste antwoord op geven erg leuk niet dus

Ooh ja voor ik het helemaal vergeet....Opa en Oma komen morgen ik heb er super super super zin in niet normaal. Vooral omdat het met pappa en mamma zo leuk was weet ik dat het dadelijk weer zo leuk word.

Dikke kus en tot snel

21 april kom ik weer naar nederland tot 27 april


  • 26 Maart 2008 - 17:19

    O+O:

    Hoi lieve meid,

    Super leuk bericht Tot morgen

    O+O

  • 27 Maart 2008 - 16:35

    Inge En Wil:

    Het was een SUPER weekend. Veel gedaan en gezien in 3 dagen. Leuke kleding gekocht en veel te veel gegeten.
    Nu zijn opa en oma er inmiddels ook weer super gezellig je kunt nu reisleidster spelen en dan over 1,5 week zijn wij er weer tenminste ik want papa gaat eerst naar de beurs in Frankfurt wij vermaken ons wel met zwemmen,fitness,zonnebank en sauna.
    Veel plezier met opa en oma en tot horens.
    Dikke kus Inge en Wil.

  • 30 Maart 2008 - 16:28

    Joline:

    LAUUU!!

    Hahah ik wist helemaal niet dat je ook een waarbenjij.nu had!

    Maaar echt leuk om te lezen hoe het is!
    Ik ben nu op dit moment in het Crowne Plaza in Birmingham (haha personeelskorting is echt chill!!) samen met mijn mama want die is hier voor een paar dagen.

    Maaar ik ga je verhaaltjes wel wat vaker lezen!!!

    Veeel plezier nog!
    En ik zie je in April!

    xx

  • 30 Maart 2008 - 16:59

    O+O:

    Hoi lieve Laura,

    We zijn via Renate in Ehringshausen om 17.00 uur weer thuis aangekomen.
    Wat hebben wij een super leuk lang weekend met jou gehad. We hebben dank zij jou heel veel gezien en we vonden het fijn dat de rollen nu waren omgedraaid. Vroeger moesten we jou alles vertellen en verklaren, nu was het omgekeerd en dat was een zeer aangename verrassing. Mede door het mooie weer was alles wat we gedaan hebben meer dan geslaagd.
    Wij weten eigenlijk niet wat we het leukste vonden maar ik denk toch dat we gisteren de mooiste dag hebben gehad en veel mooie dingen hebben gezien. Voor opa was het techniek museum meer dan de moeite waard maar ook voor jou en oma was het denk ik ook zo al was het alleen maar de film over Zwitserland die we in I Max hebben gezien.
    We hebben versteld gestaan hoe goed jij de weg met de auto kon vinden en ons overal veilig doorheen hebt geloosd.
    Als het aan ons ligt komen we vast en zeker nog een keer, tenminste als jij dat goed vindt.
    We hebben in de bar nog enkele collega's van je gesproken en die waren zeer positief over jou hetgeen wij natuurlijk erg fijn vonden.
    Ik zal morgen de foto van vanochtend
    ( die erg leuk is ) op de E mail voor je zetten.

    Ik zet er nu een punt achter en we zien elkaar dan over een paar weken.

    Liefs en een dikke kus van O+O

  • 01 April 2008 - 09:02

    Leonoor:

    LAUTJE!!Dat klinkt super leuk allemaal zeg!! Ook nog echt naar je zin met werken, spreek je buiten werk ook wel is af met je collega's?Wat leuk dat je zovaak bezoek hebt, en dan kom je natuurlijk alweer bijna weer hier voor een weekje!
    Nou succes er nog mee en ook veel plezier,

    dikke xxx Leonoor

  • 01 April 2008 - 16:42

    Daphne En Marijke:

    Hoi Laura
    Van opa en oma hoorden wij dat je het daar heel goed naar je zin hebt. Gelukkig maar. Je kamer is ook toppie he.
    Heidelberg is dan wel niet zo ver, maar te ver om zo maar even naar toe te gaan.
    Over twintig dagen kom je een paar dagen naar Nederland dus dan zien we elkaar vast wel.

    Dikke kus van Daphne en Marijke

  • 04 April 2008 - 15:28

    Inge:

    hey daar
    nog een paar nachtjes en dan kom ik er weer aan hoor.
    Beetje soppen en gezellig kletsen en shoppen.
    We gaan ons wel weer vermaken.
    Tot woensdag 9 april dan maar.
    Dikke kus
    Inge

  • 05 April 2008 - 12:00

    O+O:

    Hoi lieve meid,

    Ik heb wat foto's van Heidelberg af laten drukken en Inge brengt ze voor je mee. Veel plezier met Inge en Wil volgend weekend.

    Liefs en een dikke kus van O+O

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Heidelberg

laura

Stage lopen in Heidelberg bij het Crowne Plaza als Housekeeping supervisor

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 92
Totaal aantal bezoekers 4899

Voorgaande reizen:

15 Februari 2008 - 30 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: