3 weken hier - Reisverslag uit Heidelberg, Duitsland van laura Gremmen - WaarBenJij.nu 3 weken hier - Reisverslag uit Heidelberg, Duitsland van laura Gremmen - WaarBenJij.nu

3 weken hier

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg laura

11 Maart 2008 | Duitsland, Heidelberg

Hoi hoi

Nou het duurde even maar hier is weer een bericht van mij.

Ik moet even goed nadenken wat ik allemaal heb gedaan de afgelopen tijd. Natuurlijk veel gefitnesst en gewerkt.

Maar hier komt het ik weet het weer. Bij ons in het hotel zijn ze aan het renovieren en ja hoor ik was de gelukkige want de laatste etage is gerenoveerd precies toen ik er was. Na de renoviering moet natuurlijk alles weer schoongemaakt worden alle bedden enzovoorts weer op de plek. En natuurlijk de gebruikelijke schoonmaak nog eens in de kamers.
Dus op vrijdag begon de ellende. Ik moest met een schoonmaakmeisje de kamers gaan stofzuigen..waar normaal de bedden staan. Dit was te lachwekkend want die vrouw is zoo komisch je kan zo met haar lachen. Na het stofzuigen werd ik geroepen en moest ik je geloof het niet alles formulieren die altijd in de kamers liggen verdelen dat duurt ook ongeveer 1.5uur. Nadat gedaan te hebben mocht ik die kleine vuilnisbakken van de kamers schoonmaken met nog 2 andere meiden. Je zult wel denken een doekje en klaar. Maar nee hoor ze zijn nog strenger dan in het skotel als je uitcheckt. Alles moest weer wit zijn. Ik denk ooh jeej nu komt ook dat witte sponsjes van het hotel, maar hier hadden ze ander spul wat echt helpt. Toen was mijn vrijdag om.

Zaterdag ja de gebruikelijke schoonmaak voor de kamers dacht ik. Neeeeeee het was niet te geloven ik moest met een andere vrouw kamers schoonmaken we hadden er maar 5 (normaal 16) dus ik dacht vet chilll.. Maar het bleek dat je nu per kamer wel bijna 1.5uur bezig bent. Ik dacht bij mezelf hoe kan dat nou..Nou daar kwam ik snel genoeg achter. Ik kreeg dus een tandenborstel meee...jaaaa een tandenborstel. Ik deed dus de badkamer en de andere vrouw het slaapgedeelte. Nou echt hoor ik dacht mij god wat zijn ze in het skotel toch lief voor ons geweest. Op zondag het zelfde verhaal.

Maandag moest ik dus weer kamers doen hihhihih. Maar niet zo als het weekend..meer alles beetje checken enzo of alles er is enzo.

Opa en oma zouden ook komen, maar het ging helaas niet door ik had geen tijd, want op mijn vrije zondag moest ik dus Schnuppenslafen..jaaaa schnuppenslafen....
Dat is dus dat je in het hotel een nachtje slaapt.

Maar de hele zondag hebben we dus gezellig met alle nieuwe medewerkers iets gedaan. Eerst een stadswandeling daarna naar het slot geweest...en daarna wat gegeten. Na het eten zijn we met alle meiden de sauna enzo in gegaan in het hotel en lekker gezwommen. Na het zwemmen was ik even snel naar huis gegaan om nog even te skype en om me om te kleden. In de avond super super super lekker gegeten met zn alle in het hotel...en daarna natuurlijk gedronken in de bar van het hotel. Daarna gingen we nog naar een andere kroeg hier vlakbij het hotel. Maar die gasten joh lijken wel 16 daar is drinken van onze studenten vereniging niets bij. Dus je kan je voorstellen hoe ik me voelde als niet drinkende. Ik lachte met het apenzeur....hihihihhi. Maar er was nog een ander meisje en die vond het op een gegeven moment ook genoeg en ik ook dus gingen we samen weer terug naar het hotel toe.
Ik had niet echt lekker geslapen potverdikkie maar ja. Om half 9 gingen we ontbijten en om 10uur moest ik weer werken. Het was zeker geslaagddddd!!!!!

Met werken ben ik nog steeds aan het checken...en dat gaat erg goed. Iedereen vind dat ik het goed doe..dat is erg belangrijk natuurlijk..

Nou ik ga weer ervandoor.....

Schrijf snel weer een berichtje....

Een hele dikke kus voor iedereen

leooo nee ik ben nu alleen maar aan het checken en dadelijk ga ik nog meer doen hoor...Ik heb maar 5 dagen schoongemaakt, maar met de renoviering moesten we natuurlijk allemaal schoonmaken...
trouwens nieuwe fotos staan op mijn hyves.

• 11 Maart 2008 - 17:23

Inge:

Erg fijn dat jij zo goed kunt schoonmaken goed dat ik dat weet haha.
    Fijn dat alles goed gaat en dat je het gezellig hebt met jouw collega's.
    Met de pasen komen wil en ik naar jou toe en gaan we gezellig op stap in de umgebung.
    spreek je gauw de groeten van ons allemaal. ook van Corrie van Loon, Erica de schoonheidsspecialiste, Lida en weet ik veel wie nog meer.

Dikke kus
    Inge en Wil

• 12 Maart 2008 - 15:32

Marijke:

Je hebt zeker niet stil gezeten Laura.
    Het is niet te hopen dat de badkamers heel groot zijn, want met een tandenborstel schiet dat niet zo op.
    Gelukkig heb je het goed naar je zin, dat is het voornaamste natuurlijk. De tijd vliegt dan ook om. Ik ben blij voor je dat je het zo goed naar je zin hebt.
    Een dikke kus van Marijke
    Je krijgt natuurlijk ook de groeten van Ruud, Marloes en Daphne

• 13 Maart 2008 - 10:03

Marloes:

Zeker te weten dat je ook de groetjes van mij krijg hoor;)!! En natuurlijk een hele dikke lieve kus! Pfff Lau, jij hebt het er maar druk mee. Het klinkt wel allemaal super leuk. Nou ik ga weer naar mn les, ben namelijk op school. We moeten binnenkort maar een keertje skypen! Heel veel succes daar en ik hoop nog een xtje langs te kunnen komen.

Ciao,

Liefs en een hele dikke kus van je nicht(K)

• 13 Maart 2008 - 10:03

Leonoor:

hee lieve lau!! Die avond klinkt wel erg leuk en gezellig!!Ben blij dat je t naar je zin hebt. Alleen moet jij kamers blijven schoonmaken?Of hoef je straks alleen maar te checken?Want je gaat toch geen stage als kamermeisje doen neem ik aan?!!
    nou heel veel plezier en succes nog!!
    dikke xxx

• 14 Maart 2008 - 13:04

Opa En Oma:

Hoi lieve meid,

We zijn met de half een boot op Ameland aangekomen en het is stralend weer.
    We blijven hier tot 25 maart.
    Je hebt een goede reis gehad naar Frankfurt hebben we van Inge gehoord. Inge en Wil komen volgende week hebben we begrepen en wij zijn wel een beetje jaloers want wij dachten de eersten te zijn.
    We hebben eergisteren wat overgemaakt op je Duitse bankrekening dan kan je nog eens wat gaan drinken ( niet te sterk hoor )Kick is bij mij op de toeren en je moet de groeten van hem hebben. Durk is naar Oostwold voor rondvluchten maar komt straks weer terug.

Groetjes en een dikke kus van O + O

• 15 Maart 2008 - 16:00

Hoi lieve meid
    we zijn al weer een dag op Ameland en het is nu zwaar bewolkt. We hebben net koffi gedronken met Benn, Roelie en Durk.
    Gisteren hebben we bij de Jong in Nes gegeten. We hadden geen gas dus het moest wel.
    Ook morgen wordt het slecht weer dus het zal wel rustig zijn op het vliegveld.

Groeten van Benne en Roelie en natuurlijk ook van ons.

Liefs en dikke kus van O+O

• 15 Maart 2008 - 17:06

Inge En Wil:

hey die Laura.
    Toch leuk al die verhalen om te lezen. Hier is het vandaag aardig weer en morgen schijnt er een schip met zure appelen aan te komen! Marc gaat woensdagavond naar Parpan wij zij jaloers maar wij komen gezellig 3 dagen naar jou toe. Heb al veel voor je gekocht en de rest doe ik van de week hoor komt allemaal weer goed.
    Marloes heeft een mooie computerkamer thuis gemaakt hoor. Ze mag voor papa een ontwerp voor zijn kantoor maken ze had wel ideetjes. Ben benieuwd.
    Vanmorgen op sportschool heb ik te hard mijn best gedaan mijn longen voel ik nog steeds als ik diep adem haal gaat niet snel over. Maar ja zal wel goed komen je hoort veel mensen klagen.
    Een gezellige avond en we sprdeken elkaar morgen wel op msn.

Dikke kus
    Inge en Wil

• 19 Maart 2008 - 16:27

Hoi Lieve meid,

We zijn al weer zowat een week op Ameland en het weer is redelijk dan weer zon dan weer regen maar het is niet al te warm iedere dag niet meer dan 7 graden. Daphne is vanmiddag geopereerd en we hopen nu maar dat er verbetering in komt.
    we hebben het hier goed naar ons zin. We zien er naar uit om naar Heidelberg te komen en horen wel hoe je werkschema is.
    We hopen dat het met jou nogsteeds goed gaat. Deze week was er een leuke uitzending op NDR over twee jongens die op de hotelschool zitten en stage lopen in een 5 sterren hotel atlantis in Hamburg.

Liefs en dikke kus van
    O+O

• 19 Maart 2008 - 18:58

Annette:

ik ben ook kamer meisje geweest im zeeland maar nooit met een tandenborstel gewerkt!!!!!

• 22 Maart 2008 - 08:19

Hoi lieve meid,

Prettige Paasdagen wensen we jou. Dat zal zeker wel lukken nu Inge en Wil er zijn. Op Ameland was het, je kan het bina niet geloven, de hele dag zonnig. Geen vliegverkeer van het vasteland maar Durk heeft vier vluchtjes gemaakt.
    Nu waait het als een gek 25 knopen oftewel windkracht 6 maar dat vinden we niet zo erg. Het betekent wel:ook vandaag geen vliegverkeer.
    Nogmaals fijne dagen en hopelijk tot spoedig ziens.

Liefs en een dikke kus van O+O

• 23 Maart 2008 - 16:00

Marloes:

Lief Nichtje,

Ook voor jou hele fijne paasdagen, dikke kus xx

• 24 Maart 2008 - 08:43

Hoi Lieve meid,

Als alles loopt zoals het lopen moet zijn we donderdag of misschie woensdagavond in Heidelberg. We verheugen ons erop

Liefs en dikke kus van O+O